چاپ, وبلاگ

چاپ فلکسو بر روی نایلون و نایلکس | معرفی روشی جذاب برای چاپ روی نایلون

واحد چاپ

چاپ فلکسو بر روی نایلون و نایلکس در صنعت چاپ

روش چاپ فلکسو یکی از کاربردی‌ترین روش‌های چاپ بر روی محصولات پلاستیکی مانند نایلون و نایلکس است. از این روش چاپ برای چاپ بر روی دیگر محصولات مانند کارتن و کاغذ نیز استفاده می‌شود اما بیشترین کاربرد این روش، چاپ بر روی محصولات پلاستیکی است. چاپ فلکسو بر روی نایلون و نایلکس، مزایای بسیاری مانند سرعت و کیفیت بالای چاپ دارد. در ادامه به‌صورت کامل این روش از چاپ و تفاوت آن با دیگر روش‌های چاپ مانند افست و سیلک را بررسی می‌کنیم.

چاپ نایلون و نایلکس

انواع روش‌های چاپ بر روی نایلون و نایلکس

برای چاپ بر روی نایلون و نایلکس، روش‌های متنوعی مانند چاپ سیلک، افست، هلیو و فلکسو وجود دارد. هرکدام از این روش‌های چاپ مزایا و معایب خود را داشته و افراد با توجه به نیاز و کاربری محصولات خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه انواع روش‌های چاپ بر روی نایلون و نایلکس را بررسی می‌کنیم.

چاپ سیلک روی نایلون و نایلکس

یکی از مدرن‌ترین روش‌های چاپ، چاپ سیلک است. در این روش، با استفاده از شابلون، چاپ بر روی سطوح مختلف انجام می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی چاپ سیلک، چاپ بر روی انواع پارچه است. یکی از مزایای چاپ سیلک این است که می‌توان طرح‌های خاص و متنوعی را با این روش بر روی انواع سطوح چاپ کرد. عیب اصلی این روش چاپ، سرعت پایین‌تر آن نسبت به دیگر روش‌های چاپ است؛ چراکه برای چاپ با این روش، رنگ باید به‌صورت دستی بر روی سطوح مختلف مانند پارچه، کشیده شود.

روش چاپ افست

چاپ افست یکی از روش‌های چاپ صنعتی است که برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می‌شود. از این روش چاپ برای اولین بار در سال ۱۹۰۳ برای چاپ روزنامه استفاده‌شده است. در چاپ افست، تصاویر یا رنگ‌ها بر روی یک غلتک فلزی حرکت کرده و چاپ را بر روی سطوح مختلف انجام می‌دهند. از این روش بیشتر برای چاپ محصولات غیرپلاستیکی استفاده‌شده و استفاده از آن برای چاپ بر روی محصولات پلاستیکی خیلی رایج نیست؛ چراکه عموماً تیراژ موردنیاز چاپ بر روی محصولات پلاستیکی مانند نایلون و نایلکس زیاد نمی‌باشد. همچنین باید اشاره کرد که کیفیت چاپ افست بسیار بالا است.

چاپ هلیو روی نایلون و نایلکس

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ بر روی نایلون و نایلکس، چاپ هلیو است. در این روش با استفاده از یک کلیشه فلزی با رزولوشن ۱۸۰، چاپ بر روی محصولات پلاستیکی انجام می‌شود. در این روش چاپ، افراد از

برای دریافت ادامه مقاله چاپ فلکسو فرم زیر را پرکنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *