کیسه فریزر

کیسه فریزر رولی کوچک

استفاده از کیسه فریرز سایز کوچک

معمولا تمام افراد خانواده به شکلی با کیسه فریزر سر و کار دارند، به خصوص مادر خانواده که همیشه به فکر دیگر اعضای خانواده است تا همراه خود خوراکی داشته باشند حتی به مقدار کم. کیسه فریزر رولی کوچک با سایز 25×18 می‌تواند از مصرف بیش از حد نایلون جلوگیری کند و همچنین مناسب خوراکی‌های کوچک است. همچنین از این محصول حتی می‌توان برای خرید‌های کوچک نیز استفاده کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این محصول کاربردی بیشتر آشنا کنیم. استفاده از کیسه فریرز

کیسه فریزر رولی چیست

کیسه فریزر رولی برای راحتی استفاده، دور یک استوانه مقوایی پیچیده شده است و بین هر کیسه با پرفراژ خط انداخته شده تا بریدن آن آسان باشد. این محصول در بسته بندی‌های مختلف در بازار موجود است. معمولا کیسه فریزر رولی کوچک را داخل یک جعبه می‌گذارند تا لوله مقوایی درون آن بچرخد و تماس دست کمتری با نایلون برقرار شود. استفاده از این محصول بیشتر برای کسانی پیشنهاد می‌شود که خانواده کم جمعیتی دارند و موادی که می‌خواهند فریز کنند کمتر است. البته میزان نگهداری مواد غذایی مختلف در کیسه فریزر متفاوت است.
  • میوه و سبزیجات 8 الی 12 ماه
  • گوشت ماکیان 6 الی 9 ماه
  • انواع ماهی 3 الی 6 ماهگوشت قرمز 3 الی 4 ماه
  • گوشت‌های فرآوری شده 1 الی 2 ماه
سعی کنید بسته بندی‌ها را تاریخ گذاری کنید تا فراموش نکنید کدام بسته باید زودتر مصرف شود، زیرا با گذشت زمان از ارزش مواد غذایی کاسته می‌شود و رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. همچنین از مدل کیسه فریزر رولی کوچک می‌توان در بسته بندی لقمه نیز استفاده کرد.

کیسه فریزر رولی

استفاده از کیسه فریزر رولی کوچک در مواد دارویی

بخاطر سایز کیسه فریزر رولی کوچک از این کیسه در داروخانه‌ها و عطاری‌ها نیز استفاده می‌شود. بسیاری از داروخانه‌ها که قرص باز می‌فروشند از بسته‌های کوچک کیسه فریزر استفاده می‌کنند تا هوای کمتری با قرص در تماس باشد و دیرتر فاسد شود. البته به خاطر آلودگی محیط داروخانه معمولا از کیسه فریزر رولی کوچک که دارای زیپ است بیشتر استفاده می‌شود. در صنف عطاری نیز چون بسیاری از مشتریان برای تازه ماندن گیاه، مقداری کمی در هر بار خرید تهیه می‌کنند، شاهد استفاده زیادی از این مدل کیسه هستیم. به خاطر سایز کوچک این مدل کیسه بعضی از فروشندگان حتی از آن به عنوان معیار وزن کردن نیز استفاده می‌کنند، و مثلا یک گیاه دارویی را به صورت کیسه‌ای به فروش می‌رسانند.  

انواع کیسه فریزر رولی کوچک

کیسه‌های فریزر معمولا از جنس پلی اتیلن تراکم بالا تولید می‌شوند، و باید از مواد بازیافتی در آن استفاده نشود تا روی کیفیت غذا تاثیری نگذارد. در بازار ایران کیسه فریزر کوچک رولی مدل‌های مختلفی دارد که در زیر چند مدل از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد تا با مدل‌های مختلف آشنا شوید.
کیسه فریزر رولی معمولی
این مدل کیسه فریزر رولی کوچک فقط در بسته بندی نایلونی به فروش می‌رسد و شما می‌توانید آن را از یک گیره آویزان کنید.
کیسه فریزر رولی جعبه‌ای
این کیسه فریزر رولی درون یک جعبه قرار گرفته تا از تماس دست با بقیه کیسه‌ها جلوگیری شود. لوله مقوایی روی یک محور سوار است تا راحت‌تر بچرخد.
کیسه فریزر رولی رنگی
از این مدل کیسه بیشتر برای بسته بندی مواد‌ غیر غذایی و غیر دارویی استفاده می‌شود تا رنگ بسته بندی به ماده نفوذ نکند. مگر اینکه آن برند از سازمان غذا و دارو مجوز سیب سلامت داشته باشد.

مشخصات کیسه فریزر

مشخصات یک کیسه فریزر رولی خوب

کیسه فریزر رولی کوچک در بازار نمونه‌های زیادی دارد، اما سعی کنید فقط از برندهای معتبر خرید کنید. با توجه به نکته‌های زیر از سلامتی خود و خانوده‌تان مراقب کنید.
  •  از کیسه فریزرهایی با ضخامت کم دوری کنید. این کیسه‌ها به راحتی پاره خواهند شد. همچنین ضخامت زیاد هم یخ زدن مواد غذایی را طولانی‌تر خواهد کرد.
  • کیسه فریزر یک کالای بهداشتی است و نباید بوی بدی داشته باشد. معمولا بوی بد این کالاها نشانه داشتن مواد شیمیایی مضر است
  • ته کیسه باید کاملا محکم باشد. قسمت پرفراژ کیسه فریزر رولی کوچک باید طوری باشد که بعد از پاره شدن نشتی نداشته باشد

نکات فریز کردن مواد غذایی با کیسه فریزر

در بسته بندی مواد غذایی برای فریز کردن اگر به نکات زیر دقت کنید، کیفیت خوراکی تغییر نمی‌کند، و همچنین از فاسد شدن آن جلوگیری می‌کنید.
  • از کیسه فریزر استفاده دوباره نکنید. کیسه فریزری که منجمد شده است، مناسب استفاده دوباره در فریزر نیست. به همین دلیل از کیسه فریزر رولی کوچک استفاده کنید تا مواد را بعد از ذوب کردن یخ دیگر درون فریزر نگذارید
  • باید دقت کنید که دمای فریزر روی -18 درجه سانتی گراد باشد. تغییر دما باعث فاسد شدن خوراکی خواهد شد
  • درون فریزر را از مواد غذایی زیادی که باید همزمان یخ بزنند پر نکنید، زیرا این کار باعث افزایش ناگهانی دمای فریزر می‌شود
  • سعی کنید به تاریخ درج شده روی بسته بندی دقت کنید تا مواد غذایی بیشتر از زمان ممکن درون فریزر باقی نمانند
  • روی بسته بندی‌ها خام یا پخته بودن ماده غذایی را ذکر کنید تا هنگام مصرف از پخت دوباره جلوگیری کنید و همچنین بتوانید زمان پخت غذا را تشخیص دهید
سخن پایانی
استفاده از کیسه فریزر رایج‌ترین روش برای بسته بندی مواد غذایی، برای فریز کردن است، اما این کار نکته‌هایی دارد که با رعایت آن می‌توان کیفیت مواد غذایی را بالا نگه داشت. با استفاده از کیسه فریزر می‌توانید فعالیت آنزیم‌ها را کنترل کنید؛ زیرا این آنزیم‌ها دلیل اصلی فاسد شدن مواد غذایی هستند. اگر مقدار غذایی که می‌خواهید فریز کنید کم است، سعی کنید از کیسه فریزر رولی کوچک استفاده کنید که به صرفه‌تر باشد. تا حد ممکن سعی کنید از برندهای معتبر داخلی خرید کنید، زیرا بسیاری از سودجویان با استفاده از مواد درجه دو و ضایعات سلامتی شما را به خطر خواهند انداخت.                              

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *